Futuring Roadmap: impact op morgen met toekomstbewuste strategievorming

Weet je welke trends en ontwikkelingen er in jouw sector gaande zijn en wat de toekomstige kantelpunten zijn? Dan is het tijd om dit aan de hand van een roadmap om te zetten naar concrete actiepunten.

Op basis van het trendonderzoek, de verhaallijn en de geïdentificeerde kantelpunten kunnen we doelen formuleren. Met de backcasting methode redeneren we vanuit het gewenste toekomstbeeld terug naar de huidige situatie. Zo kunnen we concrete actiepunten opstellen, die nodig zijn om tot het gedroomde eindresultaat te komen. Deze actiepunten verdelen we onder in diverse thema’s, zoals financiering, contracten en beleid.

Roadmap: impact op morgen

Het resultaat is een roadmap, waarin de doelen, thema’s en actiepunten worden uitgezet over de tijd. Hierin wordt in één oogopslag duidelijk wat de samenhang is tussen de activiteiten en welke stappen er nodig zijn om de lange termijn doelen te behalen.

Bij het ontwikkelen van de roadmap wordt rekening gehouden met de continue veranderende samenleving. Daarom is de roadmap zo concreet als nodig, maar geeft het ook ruimte voor onvoorziene ontwikkelingen. Zo is de kans het grootst dat je als bedrijf of organisatie goed voorbereid bent op de toekomst. De roadmap biedt een toekomstbewuste strategie, waarmee je als bedrijf of organisatie direct impact op morgen kunt hebben.

Cases

Cases

Neem contact op met één van onze mensen

Alle mensen

Neem contact op met één van onze mensen

Alle mensen

Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief.

Vragen?

Je kunt ons mailen of bellen 033 467 77 77

Impact op morgen.