Futuring Identificeren strategische keuzes door toekomstige verhaallijnen

Hoe zie je de toekomst voor jouw bedrijf of organisatie? En welke onzekerheden liggen hieraan ten grondslag? In een interactief gesprek maken we samen een verhaallijn en identificeren we de toekomstige kantelpunten, zodat jij strategische besluiten kunt nemen.

De toekomst is lastig te voorspellen en kun je vanuit verschillende perspectieven benaderen. Om deze reden maken we diverse kansen, risico’s en afhankelijkheden bespreekbaar. Omdat jij als manager samen met je teamleden elke dag in de praktijk werkt, zijn jullie de experts in jullie vakgebied. Daarom gaan we samen aan de slag. 

In een werksessie schetsen we drie werelden: de huidige situatie, de transitie-zone en de wereld die we ons alleen maar kunnen verbeelden. Door deze drie werelden samen te brengen, vergroot je het toekomstbewustzijn binnen jouw bedrijf of organisatie. Dit vormt de basis van jouw verhaallijn voor de komende jaren.

Identificeren van kantelpunten

Door samen na te denken over het lange termijn perspectief, komen we tot een verhaallijn voor jouw bedrijf of organisatie. Hierin identificeren we een aantal kantelpunten. Dit zijn de momenten waarop de drie geschetste werelden elkaar kruisen en de omstandigheden veranderen. De geïdentificeerde kantelpunten leggen onzekerheden bloot en laten zien met welke thema’s je direct aan de slag kunt. Dit stelt je in staat om strategische keuzes te maken voor de toekomst.

In een vervolgsessie helpen we je verder en stellen we op basis van je verhaallijn een roadmap met concrete actiepunten op.

Cases

Cases

Neem contact op met één van onze mensen

Alle mensen

Neem contact op met één van onze mensen

Alle mensen

Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief.

Vragen?

Je kunt ons mailen of bellen 033 467 77 77

Impact op morgen.