Futuring Bewustwording door trendonderzoek

Om te weten waar je als manager op moet sturen, is het belangrijk om eerst in beeld te brengen welke trends en ontwikkelingen gaande zijn. En welke impact deze trends kunnen hebben op de bedrijfsvoering of het beleid van jouw organisatie.

Wat zijn de meest recente technologieën die in opkomst zijn? Hoe ziet de sector er over 10 jaar uit? Wat doen andere organisaties op dit moment? En wat is realistisch? Trendonderzoek geeft antwoord op dit soort vragen en vergroot het inzicht in de ontwikkelingen en lange termijn trends.

Drivers of change

In een trendonderzoek worden meer dan 400 relevante trends vanuit verschillende invalshoeken geanalyseerd. In werksessies met medewerkers van jouw bedrijf of organisatie worden deze trends vervolgens besproken en geclusterd per thema, bijvoorbeeld economie, techniek, milieu, sociaal of politiek. Zo worden de drivers of change zichtbaar. Dit zijn de belangrijkste thema’s, die van invloed zijn op het bedrijf of de organisatie.

Inzicht in impactvolle trends

Door met elkaar uit de dagelijkse praktijk te stappen en na te denken over het lange termijn perspectief, geef je richting aan de strategie van jouw organisatie. Samen beoordelen we welke trends raakvlakken hebben met de bedrijfsvoering of het beleid. Daarnaast geven we inzicht in de uitgangspunten, die aansluiten bij de veranderende behoeftes in de maatschappij. Trendonderzoek helpt om tijdig strategische keuzes te maken, zodat je als bedrijf of organisatie voorop blijft lopen in de sector.

Cases

Cases

Neem contact op met één van onze mensen

Alle mensen

Neem contact op met één van onze mensen

Alle mensen

Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief.

Vragen?

Je kunt ons mailen of bellen 033 467 77 77

Impact op morgen.