Booking.com Een werkomgeving waar je blij van wordt

Waarom komen mensen uit de hele wereld naar Amsterdam om bij Booking.com te werken? Wat verwacht je van je kantoor en de geboden faciliteiten? Wij brachten dat in kaart en vertaalden het in een dienstverleningsconcept.

Foto: Booking.com

Bij Booking.com werken wereldwijd 17.500 mensen. Het bedrijf heeft meer dan 200 kantoren in 70 landen. Voor de hoofdvestiging in Amsterdam is het bedrijf in 2018 gestart met de bouw van een campus waar 4.000 mensen kunnen werken, elkaar ontmoeten en een opleiding volgen.

Van gebouwen tot koffieautomaat

De afdeling Real Estate & Workplace Services van Booking.com heeft als opdracht te zorgen voor een werkomgeving die aantrekkelijk is: van de gebouwen tot de koffieautomaat. Een omgeving waar de veelal jonge en veeleisende werknemers voor kiezen. Een omgeving die concurrerend is zodat het bedrijf werknemers vanuit de hele wereld kan werven. Onderscheidend en van toegevoegde waarde.

Employee experience

In opdracht van Booking.com hebben wij een dienstverleningsconcept ontwikkeld waarin kernwaarden en uitgangspunten zijn vastgelegd. We hebben de methodiek van de employee experience gebruikt om boven tafel te krijgen waarom iemand bij de organisatie komt werken en wat voor hem of haar belangrijk is in het werk. We hebben diepgaand onderzoek gedaan naar onderliggende wensen, behoeften en drijfveren. Daarmee hebben we persona’s beschreven als basis voor de best passende producten en diensten van de afdeling Vastgoed en Facilitair. Naast de employee experience hebben we belangrijke trends en de missie en visie van Booking.com geanalyseerd op relevante aspecten. Nadat we het dienstverleningsconcept voor het hoofdkantoor in Amsterdam hebben ontwikkeld, hebben we met een vergelijkbare methodiek aanbevelingen gedaan voor de vestigingen elders in de wereld.

Eindgebruiker als startpunt en maatstaf

TwynstraGudde is specialist op het gebied van huisvesting, vastgoed en facility management. Dagelijks helpen wij onze opdrachtgevers op dit gebied. Bovendien doen we tweejaarlijks onderzoek naar de omvang en trends. Wat ons onderscheidt, is dat we dit werk doen met eindgebruiker als startpunt en maatstaf. Het resultaat is een dienstverleningsconcept dat past bij de aard van de organisatie en voorziet in de wensen en behoeften van de medewerkers. Daarmee legt het concept de basis voor facilitaire dienstverlening en een werkomgeving die goed is voor het bedrijf en voor de mensen die er werken.

Neem contact op met één van onze mensen

Alle mensen

Neem contact op met één van onze mensen

Alle mensen

Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief.

Vragen?

Je kunt ons mailen of bellen 033 467 77 77

Impact op morgen.