Senior adviseur Mobiliteit en infrastructuur

Harmen van Schaik

De innovatieve oplossingen in en om onze infrastructuur brengen nieuwe veiligheidsvraagstukken met zich mee die niet altijd vooraf bekend zijn. De belangen van duurzaamheid, bereikbaarheid en beschikbaarheid zijn voor onze samenleving zo belangrijk geworden dat we onszelf niet meer de tijd geven om (alle) risico’s uit te sluiten. Had de Stint op de weg gemogen? Is waterstof de (veilige) toekomst? Wat betekent meervoudig ruimtegebruik in en om stations voor de veiligheid?

Maakt impact met

Assetmanagement, Risicomanagement.

Als adviseur richt ik me op de veiligheid, zonder de vooruitgang te willen stoppen. Bij veiligheidsvraagstukken willen we bij voorkeur alle risico’s uitsluiten, maar dat is met de snelheid van de huidige ontwikkelingen lang niet altijd mogelijk. Door alle belangen samen te brengen met als uitgangspunt dat niemand de boot wil stoppen, maar ook niemand onveilig de weg op wil, kom je vooruit. Dit klinkt als een open deur, maar toch merk je dat adviseurschap rondom veiligheid veelvuldig gebouwd is op angstbeelden. Angst is een slechte raadgever. Hoe overtuig je een organisatie ‘dat het wel goedkomt’ als dat nu net de verantwoordelijkheid is van die organisatie? Samenwerking is dus nodig. Ik word enthousiast bij complexe opgaven en het liefst als men zich persoonlijk geraakt voelt.

Ik ben sterk in het concreet, begrijpelijk en uitvoerbaar maken van de vraagstukken op zowel strategisch als operationeel niveau. Het liefst doe ik dat op het raakvlak van de (project-)organisaties, beheerorganisaties, de hulpverleningsdiensten en de toezicht- en vergunningverlenende organen.

Senior adviseur Mobiliteit en infrastructuur

Harmen van Schaik

Harmen van Schaik

De innovatieve oplossingen in en om onze infrastructuur brengen nieuwe veiligheidsvraagstukken met zich mee die niet altijd vooraf bekend zijn. De belangen van duurzaamheid, bereikbaarheid en beschikbaarheid zijn voor onze samenleving zo belangrijk geworden dat we onszelf niet meer de tijd geven om (alle) risico’s uit te sluiten. Had de Stint op de weg gemogen? Is waterstof de (veilige) toekomst? Wat betekent meervoudig ruimtegebruik in en om stations voor de veiligheid?

Maakt impact met

Assetmanagement, Risicomanagement.

Als adviseur richt ik me op de veiligheid, zonder de vooruitgang te willen stoppen. Bij veiligheidsvraagstukken willen we bij voorkeur alle risico’s uitsluiten, maar dat is met de snelheid van de huidige ontwikkelingen lang niet altijd mogelijk. Door alle belangen samen te brengen met als uitgangspunt dat niemand de boot wil stoppen, maar ook niemand onveilig de weg op wil, kom je vooruit. Dit klinkt als een open deur, maar toch merk je dat adviseurschap rondom veiligheid veelvuldig gebouwd is op angstbeelden. Angst is een slechte raadgever. Hoe overtuig je een organisatie ‘dat het wel goedkomt’ als dat nu net de verantwoordelijkheid is van die organisatie? Samenwerking is dus nodig. Ik word enthousiast bij complexe opgaven en het liefst als men zich persoonlijk geraakt voelt.

Ik ben sterk in het concreet, begrijpelijk en uitvoerbaar maken van de vraagstukken op zowel strategisch als operationeel niveau. Het liefst doe ik dat op het raakvlak van de (project-)organisaties, beheerorganisaties, de hulpverleningsdiensten en de toezicht- en vergunningverlenende organen.

Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief.

Vragen?

Je kunt ons mailen of bellen 033 467 77 77

Impact op morgen.