De Nightmare competitor is een interventie waarbij je deelnemers de grootste nachtmerrieconcurrent van het huidige merk of organisatie laat creëren. Deelnemers zetten bij deze interventie organisaties (start ups) op die hun klanten beter bedienen dan hun eigen organisatie. Bovendien kunnen ze alle keuzes maken die ze willen, omdat ze niet vastzitten aan de structuren of beperkingen van de bestaande organisatie.
Het doel is om inzichten op te doen in strategische vraagstukken. Je helpt mensen over de grenzen en beperkingen heen te kijken van de eigen organisatie. Dat kan zinvol zijn bij het formuleren van een nieuwe of aangescherpte marktstrategie of bij het vernieuwen van een businessmodel.
Benieuwd naar de Nightmare competitor en de toepasbaarheid hiervan voor jouw situatie? Download de interventie uit Het Groot Interventieboek.
De Nightmare competitor is één van de 99 interventies die wordt uitgelicht in Het Groot Interventieboek. Hét boek voor adviseurs, managers en projectleiders die regelmatig interventies toepassen in hun opdrachten. Met een breed repertoire aan interventiemogelijkheden, inclusief praktijkvoorbeelden.