Nieuws Zekerheid in onzekere tijden

Het zijn turbulente en onzekere tijden. We hebben te maken met een situatie die niemand ooit heeft meegemaakt. Organisaties hebben momenteel de handen vol aan maatregelen in het kader van het Coronavirus. In deze onzekere tijden staan wij voor je klaar.

Toegevoegd door Dan Kamminga op 25 mei 2020

Als gevolg van de Coronacrisis wordt een enorm beslag gelegd op de wendbaarheid en weerbaarheid van organisaties. En daarmee ook op de capaciteit van medewerkers, die veelal op afstand met elkaar moeten samenwerken. We vergeten bijna dat ook normale werkzaamheden doorgang moeten vinden. Hoe kom je ongeschonden door deze onzekere tijden en hoe zorg je dat je organisatie ook na deze crisis de draad weer oppakt?

Ik heb behoefte aan extra capaciteit

  • Heb je extra capaciteit nodig om de Coronamaatregelen uit te voeren? Onze interim managers zijn direct inzetbaar.

  • Heb je projecten die wel doorgang moeten vinden, maar heb je er nu de mensen niet voor? Onze projectmanagers staan klaar om dit project voor jou te managen.
  • Sta je voor een onverwachte en uitdaging? Onze adviseurs zorgen samen met jou voor een werkbare oplossing en brengen jouw complexe project tot een goed einde.

Hoe ziet de werkomgeving er straks uit als we niet meer thuiswerken?

  • Facility managers bereiden zich voor op de ingebruikname van het 1,5 meter kantoor. Maar hoe ziet dit kantoor eruit? Wij spraken vijftien facilitair professionals over de overwegingen en keuzes die zij nu maken. Staat jouw idee over het 1,5 meter kantoor hier niet tussen? Neem contact op voor een vrijblijvende (digitale) afspraak.

  • De werkomgeving zal er anders uit zien zodra we weer aan de slag kunnen. Wij zien zes thema’s waar de nadruk op zal komen te liggen. Van de wendbaarheid van de werkomgeving tot een prominente ontmoetingszone in een kantoor. Onze adviseurs van Huisvesting, Vastgoed en Facility Management denken graag hier in mee.

Juist nu wil ik dat er beter wordt samengewerkt

  • Vinden de mensen in jouw organisatie het lastig om nu goed samen te werken, terwijl dit cruciaal is om antwoord te kunnen geven op de huidige, grote uitdagingen? Onze samenwerkingsadviseurs helpen je deze samenwerking goed vorm te geven of besluitvormingsprocessen beter in te richten. 

  • Hoe ga je met succes het gesprek aan met je stakeholders? Samen met onze opdrachtgevers hebben wij ervaring opgedaan met verschillende online werkvormen om het Omgevingsmanagement effectief te laten zijn.

  • Iedereen werkt thuis. Alle vergaderingen zijn online en gaan vaak alleen over de inhoud. De behoefte aan reflectie met je team blijft, maar hoe doe je dat online? De Leadership & Change adviseurs weten hoe je een goed reflectief gesprek met elkaar kunt houden, zodat je met je team ook kunt blijven leren en verbeteren.

  • Merk jij dat de energie uit jouw organisatie wegloopt? Is er gedoe in de samenwerking of loopt de onderlinge communicatie stroef? Onze online mediation maakt spanningen weer hanteerbaar, waardoor de samenwerking in jouw organisatie blijvend verbetert.

  • Je merkt dat de samenwerking met je stakeholders niet goed loopt. Je wilt in gesprek komen en natuurlijk ook blijven. Welk gedrag spreekt jouw stakeholder aan? Doe de Reputatie- & gedragsscan. De scan helpt je te kijken naar de onderlinge relatie tussen je eigen reputatie, de waarden van de organisatie en de daarbij behorende relevante gedragsaspecten. Dit inzicht wordt vervolgens gezamenlijk doorvertaald naar factoren en omstandigheden die je eigen professionals in staat stellen dat gedrag te laten zien dat stakeholders uitnodigt om in gesprek te gaan en te blijven.

  • Je wilt je klanten zo goed mogelijk blijven bedienen. Maar je wilt ook veranderen en vernieuwen en hierbij dicht bij je eigen kracht blijven. Als leidinggevende heb je daarin een bijzondere positie. Je eerste stap is kijken naar je eigen persoonlijk leiderschap.

  • Veranderingen zijn complexe processen en stellen je verandervermogen op de proef. Je moet ook veel keuzes maken en overdenkingen doen. Wij helpen je hier graag mee.   

Mijn projecten en programma’s moeten juist nu doorgang vinden

  • Vallen door Corona nu veel projecten en programma’s stil die eigenlijk wel door moeten gaan? Onze programmamanagement adviseurs helpen je om met een online Project- of Programma Start Up je project of programma gemakkelijk weer op te starten.

  • Heb je behoefte aan een online brainstorm over al jouw (complexe) programmamanagement vraagstukken? Elke laatste vrijdag van de maand kun je 1 uur gratis advies krijgen via een digitale brainstorm met twee ervaren programmamanagement adviseurs.

  • Start je met een project of programma maar is fysiek met stakeholders bij elkaar komen niet mogelijk? Wij faciliteren online via Zoom of MS Teams een Project/Programma Start up of een werksessie om een Doelen-Inspanningen-Netwerk op te zetten.

  • De invoering van de Omgevingswet is uitgesteld. Benut deze extra tijd om je te heroriënteren. Wij voeren een gratis Quick scan uit en helpen met sturing op het proces.

Hoe pas ik mijn strategie aan de veranderende omstandigheden aan?

  • Heb je hulp nodig bij het vernieuwen van je strategie of bestuurlijk model? Onze strategieadviseurs kijken samen met u welke strategie en model het beste bij u past.

Hoe manage ik risico’s in deze turbulente tijden?

  • Moeten er evaluaties gedaan worden of heb je behoefte aan een scenario-analyse? Onze onderzoekers en risicomanagers staan voor je klaar.

Crisismanagement; is mijn organisatie voldoende wendbaar en weerbaar?

  • Heb je hulp nodig om jouw organisatie voor te bereiden op de fase na deze crisis? Onze adviseurs helpen hierbij en hebben ervaring met crisismanagement in diverse domeinen.

  • Heb je als gemeente hulp nodig bij je crisisaanpak voor zowel de korte als lange termijn? Onze adviseurs staan klaar om je op diverse manieren te helpen.

  • Wil je als gemeente weten wat de gevolgen van de Coronacrisis zijn en hoe je hiermee om moet gaan? In onze impactanalyse schetsen we een beeld en geven we aanbevelingen en tips.

Je gebiedsontwikkeling vlot trekken

  • Heb je behoefte om te sparren over vragen als: hoe breng ik de financiële scenario’s van mijn gebiedsontwikkeling in beeld? Tijdens ons planeconomisch spreekuur krijg je 1 uur gratis planeconomisch en/of ruimtelijk advies via een digitale brainstorm met twee ervaren adviseurs.

Als mijn medewerkers allemaal digitaal werken, hoe garandeer ik dan de veiligheid van mijn infrastructuur?

Juist nu heb ik ruimte en/of behoefte om aan mijn ontwikkeling en kennis te werken

  • Nu is de tijd om op te leiden en te ontwikkelen. In het nieuwe normaal in organisaties is veerkracht belangrijk. Wij maken samen met jou een programma op maat om jouw mensen verder te helpen. Zoals wij dat o.a. hebben gedaan voor Ziekenhuis Nij Smellinghe

  • Wil je juist in deze periode blijven werken aan het ontwikkelen van nieuwe kennis en vaardigheden? Onze opleidingen zijn vaak ook als e-learning beschikbaar. Wij bieden de training samenwerken nu met korting aan als e-learning.

Door onze brede kennis en expertise kennen we jouw markt, situatie en organisatie. We zijn snel inzetbaar en werken altijd samen met jouw mensen om projecten tot een goed einde te brengen. Zo zorgen we er samen voor dat we zekerheid creëren in deze onzekere tijden.

Heb je een vraag voor ons?

Alle mensen

Alle mensen

Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief.

Vragen?

Je kunt ons mailen of bellen 033 467 77 77

Impact op morgen.