Artikel Kwaliteit moet je managen

Wij gaan voor kwaliteit! Het is een makkelijke uitspraak waar je het niet mee oneens kunt zijn. Maar wat zeggen we daarmee eigenlijk?

Toegevoegd door Martijn Jansen op 27 augustus 2019

Zonder helder beeld bij wélke kwaliteit er wordt bedoeld, kunnen we daar met elkaar ook niet op managen. Want in alle discussies over wel of geen manager, blijft overeind staan dat er hoe dan ook iemand aan het managen is. Het werk moet immers gedaan worden. Of dit nu door een team gebeurt of door één manager. De vraag is dus niet zozeer óf er iemand gaat managen op kwaliteit, maar hóe je dat het beste doet.

Hierover gaat mijn artikel dat ik geschreven heb voor Kwaliteit in Bedrijf. In dit artikel behandel ik de verschillende activiteiten die mensen kunnen ontplooien om kwaliteit te  managen. Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek sta ik eerst stil bij wat de aspecten van kwaliteit van (in dit geval) dienstverlening zijn. Waar je dus rekening mee moet houden in het managen. Vervolgens benoem ik dertig activiteiten die je kunt doen om kwaliteit te managen, inclusief tips die  ervoor zorgen dat als mensen (moeten) managen, ze dit ook slim doen.

Klik hier om het hele artikel te lezen.

Neem contact op met

Alle mensen

Neem contact op met

Alle mensen

Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief.

Vragen?

Je kunt ons mailen of bellen 033 467 77 77

Impact op morgen.