Klantmanagement in facilitaire regieorganisaties | Twynstra Gudde - Organisatieadviesbureau - organisatieadviesbureau

Klantmanagement in facilitaire regieorganisaties

Waar facilitaire organisaties veranderen naar het regiemodel ligt de focus initieel vaak op het professionaliseren van het leveranciers- en contractmanagement. Maar om de baten van regie echt te benutten is juist aandacht nodig voor de klantvraag.

Klantmanagement is het organiseren van het afstemmingsproces met de klant over de facilitaire vraag. Welke diensten- en producten gaan bijdragen aan het succes van de klant en hoe moeten deze geleverd worden. Daarbij worden in het facilitaire regiemodel rollen en competenties onderkend die zich richten op onder andere relatiemanagement, het kennen van de klant en het vaststellen van de klantvraag. Door het op de juiste wijze inzetten van klantmanagement kan de effectiviteit en toegevoegde waarde van de facilitaire dienstverlening voor het primair proces aanzienlijk worden vergroot.

Onze adviseurs begeleiden u graag tijdens het inrichten en optimaliseren van klantmanagement binnen uw organisatie. Dat betekent dat wij samen met u een duidelijke visie en heldere doelstellingen voor klantmanagement opstellen en deze toetsen bij uw klanten. Competenties en vaardigheden op het gebied van klantmanagement op ieder niveau in uw organisatie ontwikkelen, beleggen en deze afstemmen op uw dienstverleningsproces. U ondersteunen tijdens het identificeren van de klantvraag en ontwikkelingen in uw organisatie en omgeving die impact hebben op het leveren van de juiste dienstverlening. En dat wij zowel het proces, de werkwijze als de voor klantmanagement noodzakelijke stuurinformatie en handvatten inrichten.

Het resultaat is een volwassen klantmanagementproces in een facilitaire organisatie die niet alleen efficiƫnt en kostenbewust diensten levert. Maar deze ook optimaal afstemt op de klant waardoor het aanbod van de dienstverlening beter past bij de vraag. Zo worden de baten van regie pas echt benut, zowel voor de facilitaire organisatie als voor de klant.

Markten & Sectoren

Huisvesting en vastgoed

Expertises

Facility management

Corinna van Diepen-Knegjens

Partner

Neem contact op