Marketing en communicatie

Onze marketing- en communicatieadviseurs combineren hun deskundigheid met kennis en jarenlange ervaring van adviseurs op het gebied van samenwerken, organisatiekunde, veranderkunde en project- en programmamanagement. Communicatie wordt daarmee een strategisch deel van uw organisatieproces. Desgewenst werken wij uw strategie uit in een visueel concept, een huisstijl en communicatiemiddelen waarmee u direct aan de slag kunt.

Uw samenwerkingsverband profileren

U wilt als nieuw samenwerkingsverband naar buiten treden. Logisch, want u moet voor uw klanten herkenbaar zijn. Maar welke strategie past bij uw doelstelling? Welk profiel past daarbij en wat is uw centrale boodschap? Hoe communiceert u met uw doelgroep en wat is de juiste timing?

Lees verder

Communicatie binnen een organisatie organiseren

Als meerdere organisaties samenwerken, zijn er afspraken nodig over de organisatie van de communicatie. Wie treedt er naar buiten? Hoe verhoudt het nieuwe merk zich tot de bestaande merken van de samenwerkende partners? 

Lees verder

Een communicatiestrategie bij uw veranderproces bepalen

In een complex samenwerkingsproces is heldere communicatie cruciaal. Uw doelgroepen moeten weten waar ze op kunnen rekenen. Daarbij bereikt u het meeste effect als het veranderingsproces en het communicatieproces strategisch op elkaar zijn afgestemd. Inhoudelijk en qua timing.

Lees verder

Een huisstijl voor uw organisatie ontwikkelen

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Een goede huisstijl kan de meerwaarde van uw nieuwe organisatie of samenwerkingsverband krachtig verbeelden. Hij toont in één oogopslag waar uw organisatie in gezamenlijkheid voor staat.

Lees verder

Grip houden op de communicatie

Burgers en politiek voelen zich nauw betrokken bij transformaties in het sociale domein. Alles wat er gebeurt, heeft daardoor veel impact op het draagvlak voor de ontwikkelingen. Positieve berichtgeving kan het proces helpen, maar negatieve berichten vormen een hinderpaal.

Lees meer

Cases

Nieuwe huisstijl en website

De Raad van Organisatie Adviesbureaus (ROA) vertegenwoordigt de meest vooraanstaande organisatiebureaus uit de Nederlandse adviesbranche. Ze geeft zekerheid en borgt de kwaliteit van management consulting met professionele onafhankelijkheid. De ROA wil haar merkimago verjongen, om meer aan te sluiten op de doelgroep van deze tijd. Hiertoe heeft ze Twynstra Gudde gevraagd een nieuwe, frissere huisstijl te ontwikkelen. Om ook meer potentiële opdrachtgevers naar haar website te trekken heeft ze ons ook gevraagd een nieuwe, dynamische website te ontwikkelen, dat tevens een brancheplatform is.

Lees de case

Wizard

Patricia de Broekert

Marketing & Communicatie

Neem contact op

Vind de expert in uw markt