Veranderen met kleuren: K.IN.G

Een professionele veranderaar worden? De Kleuren Interventie Game (K.IN.G), gebaseerd op de kleurentheorie van León de Caluwé en Hans Vermaak, helpt je hierbij.

Vanuit 3 verschillende rollen werken deelnemers aan het maken van een veranderplan. Hierbij moeten zij continue rekening houden met de tevredenheid van klanten, vooruitgang van het verandertraject en draagvlak onder medewerkers.

Met K.IN.G leren deelnemers op realistische wijze wikken en wegen tussen verschillende interventies en ondervinden ze aan den lijve wat de effecten zijn van hun keuzes in het spel. Op deze manier zet K.IN.G deelnemers aan tot denken over de complexiteit, faal- en succesfactoren van de organisatieverandering waar ze voor staan.

Opbrengst

Aan het einde van de game, hebben deelnemers onder meer:

  1. De complexiteit van veranderen ervaren (het gaat niet vanzelf en er is niet één beste oplossing)
  2. Inzicht verkregen in mogelijke veranderactiviteiten en het effect hiervan op de gewenste verandering
  3. Het leren toepassen van de theorie rondom het kleurendenken van De Caluwé & Vermaak
  4. Ervaren welke dilemma’s komen kijken bij het samenstellen van een interventieplan

Voor wie?

Voor iedereen die meer wil leren over veranderen, en specifiek over het maken van een veranderplan. 

Programma

Duur: 1 Dagdeel, 4 uur

  • Welkom, korte kennismaking
  • Kleurentest invullen (dit kan ook vooraf)
  • Korte toelichting op de kleuren van De Caluwé en Vermaak
  • Begeleiden spelsimulatie K.IN.G met 2 spelleiders (minimaal 10 deelnemers, maximaal 20 deelnemers)
  • Nabespreking en doorvertaling naar praktijk

Meer weten over de Kleurentheorie en/of wil je je ervaringen uit K.IN.G verdiepen? Kijk dan eens verder bij onze workshop kleurendenken.

Hanna Boersema - Vermeer

Senior adviseur

Neem contact op